آشنایی با مضرات برنج کشت دوم

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص " مضرات برنج کشت دوم " با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه باشید.

خرید بهترین برنج، برای مردم جهان، بسیار اهمیت دارد. برنج از محبوب‌ترین محصولات برای اقوام مختلف می‌باشد. به دلیل استقبال خانواده‌ها از این محصول، کشاورزان، پس از برداشت فرآورده‌ی اولیه، به کشت مجدد این برنج مشغول می‌شوند. در این زراعت، از کود‌ها و انواع سموم برای آماده سازی زمین، جهت اقدام به کاشت برنج کشت دوم استفاده می‌کنند. شلتوک مرحله‌ی دوم، دارای سموم فراوانی همچون آرسنیک می‌باشد. با وجود اینکه محصول رشد یافته در زمان کشت دوم، موجب افزایش بازدهی اقتصادی می‌شود، اما خطرات و آلودگی‌های قابل توجهی برای سلامتی بدن نیز دارد. اگر شما تمایل به کسب اطلاعاتی در خصوص مضرات برنج کشت دوم دارید، با ادامه‌ی محتوا ما را همراهی کنید.مضرات برنج کشت دوم

مضرات برنج کشت دوم و سموم بکار رفته در محصول

در قسمت قبلی محتوا گفتیم که مضرات برنج کشت دوم بسیار زیاد می‌باشد. این زیان‌ها از استفاده‌ی بیش از حد سموم، حاصل می‌شود. برنج کشت دوم را، پس از برداشت برنج کشت اول و در مرداد ماه می‌کارند.  آبان ماه زمان برداشت و توزیع این برنج به بازار می‌باشد. کشت این محصول، در استان‌‌های مختلفی انجام می‌گیرد. در مراحل رشد شلتوک کاشته شده، کرم‌هایی با نام ساقه‌خوار بر روی محصول تخم‌ریزی کرده که لارو‌ها، به برنج آسیب می‌رسانند و کشاورزان در صدد نابودی آن‌ها، از سموم مختلف استفاده می‌کنند. این سموم شیمیایی و سموم بکار رفته در زمین، به برنج نفوذ می‌کنند و موجب آلودگی و ماندگاری در محصول می‌شوند. به همین دلیل است که می‌گوییم، مضرات برنج کشت دوم و آلودگی‌های آن بسیار زیاد است و به سلامتی بدن انسان ضرر می‌رساند. در مراحل انبار و نگهداری این محصول، جهت محافظت در برابر انواع بیماری‌ها و مشکلات قارچی، از انواع سموم استفاده می‌کنند. پخت و مصرف مداوم این فرآورده، موجب ایجاد مشکلات و بیماری‌هایی همچون سرطان می‌شود.

تفاوت برنج کشت اول و دوم

مضرات برنج کشت دوم، در فرآورده نهایی ماندگار است. این محصول با برنج کشت اول مغایرت دارد. در قسمت بعدی به معرفی و شناخت برخی از تفاوت‌های این محصولات با هم، می‌پردازیم:

  • استفاده بیشتر از سموم در برنج کشت دوم نسبت به کشت اول
  • سرعت پخت برنج کشت دوم نسبت به کشت اول سریع‌تر می‌باشد.
  • بو و عطر برنج کشت دوم نسبت به کشت اول بیشتر است.
  • استفاده و بهره برداری برنج کشت اول نسبت به کشت دوم بسیار راحت و آسان می‌باشد.
  • و...

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...