روش نگهداری برنج خام

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص " نگهداری برنج خام " با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه باشید.


بهترین روش نگهداری برنج خام در منزل

برنج‌ ایرانی بیشتر مستعد آفت و حشرات است. با انتخاب یک روش مناسب می‌توانید کیفیت برنج را حفظ کنید و از آن مدت زمان طولانی‌تری نگهداری نمایید. روش نگهداری برنج خام در منزل متعدد است؛ در ادامه برخی از بهترین روش‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

  • نگهداری برنج خام در مکان خشک و خنک

رطوبت و گرمای موجود در محیط موجب آفت زدگی برنج ایرانی می‌شود. نگهداری برنج در انباری که از تهویه مناسبی برخوردار است، شیوه مناسبی برای نگهداری طولانی مدت به شمار می‌رود.

  • نگهداری برنج در ظروف مناسب

به طور کلی می‌توانید انواع برنج را در کیسه‌های پارچه‌ای و یا ظرف هایی از جنس شیشه و پلاستیک برای مدت طولانی نگهداری کنید. کیسه‌های پارچه‌ای که از جنس نخ هستند، گزینه مناسبی برای نگهداری برنج در حجم زیاد محسوب می‌شوند. به منظور پیشگیری از ایجاد آفت و حشره برای نگهداری برنج در حجم کمتر، استفاده از ظروف شیشه‌ای و یا پلاستیکی بهتر است.

  • استفاده از جذب کننده اکسیژن در کیسه و یا ظروف نگهدارنده برنج

مهمترین علل فساد انواع مواد غذایی، اکسیژن موجود در هوا است. اکسیژن می‌تواند محیط مناسبی را برای رشد انواع آفت‌ها و حشرات به وجود آورد. استفاده از جاذب اکسیژن درون کیسه برنج بهترین روش نگهداری برنج خام در منزل محسوب می‌شود.

  • ایجاد فاصله در میان کیسه برنج و سطح زمین و یا دیوار

قرارگیری برنج ایرانی به صورت با فاصله از دیوار و یا سطح زمین سبب عدم سرایت رطوبت درون برنج می‌شود. همچنین برای حفظ برنج از انواع حشرات موذی مانند سوسک و یا موش بهتر است کیسه های برنج درون قفسه و یا در مکانی بلندتر از سطح زمین قرار داده شوند.

پیشگیری از آفت زدن برنج با توپک خمیری

بهترین روش نگهداری برنج خام در منزل جهت جلوگیری از آفت و حشره آن است که درون کیسه برنج، توپک خمیری قرار دهید تا بتوانید این ماده غذایی را از آفات حفظ کنید. برای تهیه این توپک خمیری به مقداری آرد، نمک و پودر سیر نیاز دارید. این مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا خمیر یکنواخت حاصل شود. خمیر را شکل دهید و پس از خشک شدن در آفتاب، آن را در لابلای برنج بگذارید. این توپک‌ها سبب دوری هرگونه حشره و آفت از برنج ایرانی می‌ شوند.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...