آب برنج گنجینه ‌ای از خواص برای سلامتی و زیبایی

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص " آب برنج گنجینه ‌ای از خواص برای سلامتی و زیبایی " با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه باشید.

آب برنج شاید به ظاهر مایعی ساده باشد اما سرشار از فواید، که از دیرباز در فرهنگ‌های مختلف آسیایی جایگاهی ویژه داشته، است. این ماده ارزشمند که از خیساندن یا پخت برنج به دست می ‌آید، حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌های متعددی است که به سلامت پوست، مو و بدن شما کمک می ‌کنند. در این مقاله، سفری به دنیای شگفت‌ انگیز آب برنج خواهیم داشت و خواص درمانی و کاربردهای بی‌نظیر آن را به طور کامل جهت ارتقای سلامتی و زیبایی شما بررسی خواهیم کرد.

مهمترین خواص آب برنج ایرانی برای درمان انواع بیماری ها

آب برنج به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. در ادامه به بررسی مهمترین خواص آب برنج ایرانی برای انواع بیماری ‌ها می‌پردازیم.

  • خواص آب برنج ایرانی برای پوست شفاف

یکی از مهم‎ترین خواص آب برنج شفاف سازی پوست می‌باشد. آب برنج به دلیل داشتن آنتی ‌اکسیدان‌ و ویتامین E، می‌تواند به مرطوب شدن پوست، شفاف سازی و جلوگیری از پیری و چروکی پوست کمک کند. چراکه آنتی ‌اکسیدان‌های موجود در آب برنج، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌‌کنند. علاوه بر اینها آب برنج سبب افزایش کلاژن موجود در پوست و رفع لک صورت می‌شود. همچنین مانند ضد آفتاب طبیعی عمل می‎کند. جالب است بدانید که در برخی از محصولات نظیر تونر، صابون و کرم ها استفاده می‌شود.

برای استفاده از این خواص آب برنج ابتدا پنبه‌ آغشته شده به آب برنج را روی پوست خود بمالید و بعداز گذشت 30 دقیقه که بر روی پوستتان خشک شد، صورتتان را با آب بشویید. اینکار را می‌توانید با اسپری آب برنج بر روی پوست خود نیز انجام دهید. اگر هم از آب برنج تخمیر شده استفاده می‌کنید که باید 2الی3 قاشق غذاخوری از آن را با آب رقیق کرده سپس با اسپری یا پنبه بر روی پوست خود بزنید. دقت کنید قبل از انجام این کار باید پوستتان تمیز شده باشد.

  • خاصیت آب برنج ایرانی برای درمان اگزما و آکنـه

 آب برنج به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، می‌تواند به درمان آکنه و جوش کمک کند. آب برنج قادر است ترک خوردگی و قرمزی پوست را به طور چشمگیری کاهش دهد از این رو می‌توانید از آن به عنوان موضعی جهت تسکین استفاده نمایید. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای بستن منافذ پوست عمل می‌کند.

  • جلوگیری از آسیب رساندن اشعه خورشید به پوست با آب برنج ایرانی

شما می‌توانید به علت خواص موجود در آب برنج از آن به همراه عصاره‌های گیاهی دیگر به عنوان یک ضد آفتاب استفاده کنید. محققان طی تحقیقاتی در سال 2016 به این نتیجه رسیدند که مواد شیمیایی موجود در آب برنج قادر است از پوست در مقابل اشعه خورشید حفاظت نماید.

  • رفع خشکی پوست

خواص آب برنج سبب بهبود تحریک پوست ناشی از سدیم لورل سولفات می‌شود. به این صورت که در روز اگر دو بار از آن استفاده کنید خشکی پوست بهبود می‌یابد.

  • داشتن موهایی لخت با آب برنج ایرانی

یکی دیگر از خواص آب برنج برای مو این است که سبب لختی و لطافت مو می‌شود. همانطور که می‌دانید موهای فر معمولا شکننده و خشک می‌باشند. آب برنج حاوی پروتئین است که می‌تواند به عمق مو نفوذ کند و حتی خاصیتش بعد از شستشو در مو بر جای بماند. جهت استفاده باید آب برنج را بر روی موهای خود ریخته و بعد از 15 الی 30 دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید.

  • آب برنج ترمیم کننده مو

از خواص آب برنج جهت ترمیم مو استفاده می‌شود. به این صورت که شکاف‌های انتهای موهای آسیب دیده و سفید را ترمیم می‌کند. چرا که آب برنج دارای ماده شیمیایی به نام اینوزیتول است. همچنین آب برنج به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند به تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. ویتامین B موجود در آب برنج، به رشد و ضخیم شدن موها کمک می‌کند. علاوه بر این آب برنج می‌تواند سبب درخشش و براقی موها شود. برای استفاده از این خاصیت آب برنج، ابتدا باید آن را به صورت اسپری بر روی موهای خود بریزید و به مدت 10 الی 15 دقیقه با انگشتانتان موها را ماساژ دهید. دقت داشته باشید که حتما از آب برنج ایرانی استفاده کنید. زیرا برنج‌های وارداتی حاوی آرسنیک زیادی می‌باشند که سبب ریزش مو می‌شوند.

ساخت محلول پاک کننده صورت با آب برنج

از دیرباز در فرهنگ‌های آسیایی از خواص آب برنج به عنوان محصول زیبایی ضد پیری استفاده می‌شود. آب برنج سرشار از ویتامین‌های E، C و B1 می‌باشد. از این رو سبب پاکیزگی، تغذیه و حفاظت از پوست می‌شود. برای این کار ابتدا یک دوم فنجان برنج خام را بشویید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در آب بماند. سپس آن را در ظرفی ریخته و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید.

سایر خواص درمانی برنج

  • لاغری با آب برنج

از دیگر خواص آب برنج می‌توان به لاغر شدن اشاره کرد. به این صورت که شما با آب برنج انرژی بدنتان را افزایش می‌دهید و می‌توانید به حد کافی در باشگاه یا خانه تمرین انجام دهید. سپس با عرق کردن وزنتان کاهش می‌یابد.

  • درمان مشکلات چشمی سالمندان با خواص آب برنج ایرانی

اکثر سالمندان به مشکلات چشمی نظیر دژنراسیون ماکولا مبتلا هستند که ممکن است منجر به نابینایی شود. از این رو با نوشیدن آب برنج می‌توانند این مشکل را بهبود بخشند. همچنین آب برنج به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، می‌تواند به کاهش التهابات چشم مانند قرمزی، خارش و سوزش کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب برنج، از چشم در برابر عفونت‌ها و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

  • آب برنج به دلیل داشتن فیبر، می‌تواند به درمان یبوست و بهبود نفخ کمک کند. فیبر موجود در آب برنج، حرکات روده را تنظیم کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.
  • آب برنج به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند به تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها کمک کند. ویتامین B موجود در آب برنج، به رشد و ضخیم شدن ناخن‌ها کمک می‌کند.
  • آب برنج به دلیل داشتن خاصیت مدر، می‌تواند به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک کند و از بروز سنگ کلیه جلوگیری کند. آب برنج با افزایش ادرار، سموم و مواد زائد را از کلیه‌ها دفع کرده و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.
  • از خواص آب برنج برای درمان اسهال، مسمومیت غذایی استفاده می‌شود.
  • کاهش بیماری‌های قلبی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش کلسترول
  • سم‌زدایی بدن
  • تنظیم فشار خون
  • کنترل قند خون


سایر کاربردهای خواص آب برنج

همانطور که گفتیم از خواص آب برنج ایرانی برای درمان انواع بیماری‌ها علی الخصوص تقویت مو و پوست استفاده زیادی می‌شود. جالب است بدانید که از آن تنها برای خواص درمانی استفاده نمی‌شود و کاربردهای زیاد دیگری دارد که در ادامه برخی از آنها را شرح داده‌ایم.

  • گیاهان خود را می‌توانید با آب برنج آبیاری کنید. چرا که آب برنج سرشار از مواد معدنی نظیر پتاسیم، فسفر و نیتروژن می‌باشد. به عبارتی آب برنج یک کود کاملا طبیعی نشاسته‌ای به حساب می‌آید.


  • کره‌ای‌ها از آب برنج برای از بین بردن بوی ماهی استفاده می‌کنند. برای این کار ابتدا باید ماهی را در آب برنج به مدت 15 الی 30 دقیقه بگذارید. این کار علاوه بر از بین بردن بوی ماهی سبب ترد شدن گوشت آن نیز می‌شود.


  • از آب برنج برای تهیه دسر، نوشیدنی و سوپ‌های خوشمزه و سالم استفاده می‌شود.


در پایان نکته قابل مهم این است که برنجی استفاده کنید که خالص ایرانی باشد زیرا برنج های ناخالص اثر معکوس بر سلامتی و زیبایی دارد .

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...