عوارض ناشی از حذف برنج از رژیم غذایی روزانه

عوارض نخوردن برنج بر سلامتی بدن

امروزه برخی از افراد برای کاهش وزن، اقدام به حذف برنج از رژیم غذایی روزانه خود می‌ نمایند. اما لازم است بدانید که حذف یکباره برنج، عملی نادرست است؛ زیرا برنج سرشار از مواد مغذی مفیدی است که بدن به آنها نیاز دارد. به همین دلیل حذف برنج، سبب ایجاد عوارض متعدد در بدن فرد می‌ شود. از اصلی‌ ترین عوارضی که ناشی از حذف برنج از رژیم غذایی روزانه هستند باید به موارد زیر اشاره داشت.

- افزایش ریزش مو

- سرگیجه و بی‌ حالی

- افزایش چین و چروک‌ های پوستی

- افت قند خون

- تحلیل رفتن عضلات بدن

- کاهش انرژی بدن

- کمبود ویتامین‌ ها و مواد معدنی

- عملکرد ضعیف ذهن

- آسیب زدن به کلیه‌ ها

با حذف برنج از رژیم غذایی روزانه ممکن است وزن کاهش پیدا نماید؛ اما عدم مصرف آن سبب کاهش انرژی بدن می‌ شود. بنابراین پس از حذف برنج، انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت‌ های روزانه تامین نمی گردد و این امر سبب پرخوری می شود. در واقع مصرف برنج موجب می‌ شود تا شما برای مدت طولانی‌ تر احساس سیری نمایید و ریزه خواری نداشته باشید .

اشتباه بزرگ حذف برنج از رژیم غذایی روزانه

در واقع محدود شدن بیش از حد در رژیم غذایی و حذف برنج، سبب می شود تا تغییرات هورمونی در بدن ایجاد گردد و احساس گرسنگی بیشتر شود. همچنین حذف برنج از رژیم غذایی روزانه، میزان متابولیسم بدن را کاهش داده و در نتیجه کالری که به هنگام استراحت سوزانده می‌ شود را هم کمتر می‌ نماید. برنج، منبع غنی از کربوهیدرات‌ ها است که در افزایش انرژی بدن نقش مهمی دارد. با کمبود کربوهیدرات، بدن ممکن است با مشکلاتی مثل تهوع، بدخوابی و کاهش عملکرد ذهنی مواجه شود. بهترین روش برای حذف برنج از رژیم غذایی روزانه، کاهش آن در تعداد روزهای هفته است. یعنی اگر هر روز در رژیم غذایی خود از برنج استفاده می‌ کنید آن را به سه روز در هفته محدود نمایید؛ اما هیچگاه آن را به طور کامل حذف نکنید.

از اینکه تا پایان محتوا با ما همراه بودید سپاسگزاریم ...