دستور پخت والک پلو

در دستور پخت والک پلو از سبزی کوهی به نام والک استفاده می شود که دامنه البرز رشد می کند. والک پلو از غذاهای معروفی است که طعم و مزه بسیار خاصی دارد. والک پلو با انواع مرغ، ماهی یا تن ماهی سرو می شود یا می توان آن را به تنهایی برای وعده غذایی ناهار آماده کرد. روش های طرز تهیه والک پلو در مناطق مختلف استان تهران متفاوت است که ما در اینجا کامل ترین روش را در اختیار شما قرار می دهیم. در ادامه با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه باشید.

والک پلو

مواد لازم والک پلو

  • برنج خالص ایرانی: 4 پیمانه
  • والک: نیم کیلو
  • ساقه سیر: 2 عدد (به دلخواه)
  • سیر: 1 حبه (به دلخواه)
  • زعفران: به میزان لازم
  • فلفل سیاه، ادویه پلویی و نمک: به میزان لازم

مراحل دستور پخت والک پلو

اولین مرحله در دستور پخت والک پلو آماده سازی سبزی والک است. در فصل بهار والک تازه در بازار وجود دارد و آن را خریداری کرده و برگ ها در آب کاملا بشویید. اجازه دهید که آب سبزی ها گرفته شود و به اندازه های کوچک آن ها را برش بزنید. اگر اندازه والک ها درشت باشد خوردن این غذا کار مشکلی می شود. والک را به همراه ساقه سیر خرد شده درون یک ظرف روی حرارت گذاشته و با روغن تفت بدهید. مقداری از ادویه پلویی، زردچوبه و فلفل سیاه به همراه یک حبه سیر خرد شده را به مواد اضافه نمایید و بعد از کمی تفت خوردن حرارت را کم کنید.

در مرحله بعدی باید برنج خالص ایرانی را آبکش کرده تا به این غذا اضافه کنید. برنج ایرانی آبکش شده را به ظرف سبزیجات اضافه کرده و هم بزنید. در صورت تمایل می توانید در یک قابلمه ته دیگ سیب زمینی گذاشته و مواد والک پلو را دم بگذارید. برای خوش رنگ شدن غذا حتما زعفران را قبل از دم گذاشتن به پلو اضافه کنید. اگر مزه و بوی سیر را دوست ندارید، آن را از دستور غذا حذف نمایید. بعد از حدود یک ساعت والک پلو آماده شده و می توانید نوش جان کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...