دستور پخت کلم پلو شیرازی

کلم پلو شیرازی از غذاهای سنتی ایرانی به شمار می رود که طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می توانید طبق مراحل دستور پخت کلم پلو شیرازی به راحتی آن را تهیه کنید. شیرازی ها از کلم قمری و برنج خالص ایرانی برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده می کنند. برای فهمیدن رمز و رازهای پخت این غذا با ما همراه باشید.

کلم پلو شیرازی

مواد لازم کلم پلو شیرازی

  • کلم متوسط: یک عدد
  • پیاز: 2 عدد
  • برنج خالص ایرانی: 4 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: 200 گرم
  • زیره: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، ادویه و زردچوبه: به میزان لازم

مراحل دستور پخت کلم پلو شیرازی

در اولین مرحله از دستور پخت کلم پلو شیرازی بهتر است که مواد لازم پخت غذا را آماده کنید. ابتدا به سراغ کلم بروید و آن را به خوبی شسته و به اندازه کوچک خرد کنید. می توانید با توجه به سلیقه خود کلم ها را نگینی یا خلالی خرد نمایید. در ظرف مناسبی کمی روغن ریخته و کلم های خرد شده را در آن تفت بدهید. آب کلم که گرفته و کمی سرخ شد، می توانید مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید که بوی بد کلم را بگیرد.

حالا برای آماده کردن کوفته قلقلی ها پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب آن را خوب بگیرید. بعد از اضافه کردن پیاز به گوشت چرخ کرده باید ادویه، نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید. گوشت را به خوبی ورز داده و بعد از کمی استراحت به صورت کوفته قلقلی های کوچک در آورده و در روغن سرخ کنید. برنج خالص ایرانی را به همراه زیره و کمی سبزی روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و آب آن گرفته شود. زمانی که آب برنج ایرانی کشیده شد به آن کلم و گوشت قلقلی را اضافه کرده و دم بگذارید. کلم پلو شیرازی آماده است و می توانید آن را با سالاد شیرازی مخصوص نوش جان کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...