دستور پخت پلو گوجه

دستور پخت پلو گوجه بسیار ساده است و می توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. در این دستور غذا از برنج خالص ایرانی استفاده می شود که عطر و بوی غذا را عالی می کند. اگر وقت کافی برای پخت غذا ندارید، باید بدانید که این غذا خیلی سریع آماده می شود و نیاز به مواد زیادی ندارد. برای آموزش پخت این غذا با ما همراه باشید.

پلو گوجه

مواد لازم پلو گوجه

  • برنج خالص ایرانی: 1 و نیم پیمانه
  • گوجه فرنگی: 6 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • کره: 30 گرم
  • پیاز: یک عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

آموزش دستور پخت پلو گوجه

طبق دستور پخت پلو گوجه این غذا را آماده کنید تا خوشمزه شود. ابتدا به سراغ برنج ایرانی رفته و آن را بخیسانید. برای خیساندن برنج، کمی نمک به همراه آب سرد روی برنج ریخته و اجازه دهید دو ساعت بماند. البته اگر برنج تازه ایرانی استفاده می کنید، نیازی به خیساندن ندارد. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن در تابه تفت بدهید. بعد از اینکه پیاز سبک و طلایی رنگ شد، نوبت به اضافه کردن زردچوبه و فلفل است. بعد از تفت خوردن ادویه ها رب گوجه را اضافه کنید تا کمی سرخ شده و بوی بهتری پیدا کند.

برای آماده کردن این غذا حتما از گوجه فرنگی تازه هم استفاده کنید تا مزه بهتری داشته باشد. گوجه فرنگی شسته شده را به قطعات ریز خرد کنید. بهتر است که پوست گوجه را جدا کنید تا در پلو دیده نشود. گوجه را به مواد رب گوجه اضافه کرده و تفت بدهید. اجازه دهید گوجه کمی تفت خورده و سرخ شود. به مقدار لازم آب داخل مواد گوجه ریخته و بعد از جوش آمدن برنج خالص ایرانی را به آن اضافه کنید. این غذا به صورت کته آماده می شود و بعد از حدود 35 دقیقه دم کشیدن آماده است. این غذای خوشمزه را با ترشی و سبزی نوش جان کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...