دستور پخت پلو توله

در دستور پخت پلو توله از سبزی خوزستانی توله استفاده می شود که به صورت خودرو در مناطق مختلف رشد می کند. دستور اصلی این غذا متعلق به شهر شوشتر است و با امتحان کردن آن، قطعا به یکی از غذاهای مورد علاقه شما تبدیل می شود. برای مهمانی می توانید این پلو را با برنج خالص ایرانی تهیه کرده و از مهمان های خود پذیرایی کنید.

پلو توله

مواد لازم پلو توله

  • توله پخته شده: 2 پیمانه
  • برنج خالص ایرانی: 1 و نیم پیمانه
  • سیر: 3 حبه
  • پیاز: 2 عدد
  • آب مرغ: 2 پیمانه
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه پلویی: به میزان لازم

مراحل دستور پخت پلو توله

اولین کاری که در دستور پخت پلو توله باید انجام شود، آماده سازی سبزی توله است. سبزی را با وسواس زیاد بشویید تا حشرات و آلودگی ها از آن جدا شوند. بعد از اینکه توله ها کمی خشک شدند، آن ها را خرد کرده و به همراه کمی آب روی حرارت بگذارید. پخت توله را تا زمانی که نرم شود، ادامه داده و بعد سبزی ها را آبکش کنید. در یک قابلمه پیاز را با کمی روغن تفت بدهید تا طلایی رنگ شود. سیر را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید تا عطر و بوی خاصی به غذا بدهد.

ادویه پلویی، نمک، فلفل و زردچوبه را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله توله را به پیاز اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. آب مرغ را در قابلمه ریخته و اجازه دهید جوش بیاید. برنج خالص ایرانی خیسانده شده را به همراه زعفران به قابلمه اضافه کنید و این مواد را با هم ترکیب نمایید. بعد از اینکه آب برنج ایرانی کمی کشیده شد، آن را دم بگذارید تا کاملا پخته شود. اجازه دهید برنج حدود 40 دقیقه دم بکشد و بعد به همراه مرغ و سالاد میل کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...