دستور پخت ونوشک پلو

دستور پخت ونوشک پلو متعلق به یک غذای سنتی ایرانی است که بیشتر در استان کرمانشاه طبخ می شود. این غذا ترکیب ونوشک، گوشت چرخ کرده و برنج خالص ایرانی است. ونوشک میوه درخت بنه است که با نام پسته کوهی هم شناخته شده و طعم خاصی دارد. با یک بار امتحان کردن این غذا به طعم خوب آن پی برده و به یکی از وعده های غذایی مفید و خوشمزه شما تبدیل می شود. با ما همراه باشید تا دستور پخت این غذای خاص و لذیذ را یاد بگیرید.

ونوشک پلو

مواد لازم ونوشک پلو

  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • پیاز: 1 عدد
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • ونوشک تازه: 50 گرم
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زعفران دم کرده و زردچوبه: به میزان لازم

مراحل دستور پخت ونوشک پلو

برای آماده سازی این غذا طبق دستور پخت ونوشک پلو باید تمام مواد اولیه را آماده کرده و روی میز قرار بدهید. برای استفاده از برنج ایرانی بهتر است که آن را از چند ساعت قبل بخیسانید تا پخت برنج آسان تر و سریع تر انجام شود. ونوشک که به نوعی پسته کوهی معروف است را بشویید تا خاک روی دانه ها از بین برود. بعد از شستشو آن ها را خرد کنید تا طعم خاص خود را به غذای ما بدهند. ونوشک تازه عطر و بوی خیلی بهتری نسبت به ونوشک خشک دارد.

برای آماده سازی گوشت ابتدا یک پیاز را خرد کرده و با روغن تفت دهید. کمی که پیاز سبک شده به آن گوشت و فلفل سیاه را اضافه کند. در ادامه زردچوبه، نمک، زعفران و رب گوجه را هم به مواد اضافه کنید تا طعم دار شوند. ونوشک را در مخلوط گوشت ریخته و آن را کمی تفت بدهید. برای این غذا باید برنج خالص ایرانی را به صورت آبکشی آماده کنید. مواد برنج و گوشت چرخ کرده را به صورت لایه لایه در قابلمه ریخته و آن را دم بگذارید. در انتها کمی روغن کرمانشاهی روی غذا ریخته  آن را نوش جان کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...