دستور پخت هل پلو

هل به عنوان یک چاشنی و ادویه بسیار خوشبو شناخته می شود که در آسیا طرفداران بسیار زیادی دارد. دستور پخت هل پلو بسیار ساده است و در زمان کوتاهی آماده خواهد شد. معمولا در ایران این غذا با برنج خالص ایرانی تهیه می شود که مزه و بوی بهتری نسبت به برنج های هندی و وارداتی دارد. هل برای درمان مشکلات گوارشی مفید بوده و دارای آنتی اکسیدان بالایی است. شما می توانید این غذای خوشمزه را به صورت کته ساده یا به همراه مرغ و گوشت نوش جان کنید.

هل پلو

مواد لازم هل پلو

  • برنج خالص ایرانی: 2 پیمانه
  • هل: 4 عدد
  • آب مرغ: 3 قاشق غذاخوری
  • زیره: 1 قاشق چای خوری
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • نمک و روغن: به میزان لازم

آموزش دستور پخت هل پلو

برای اینکه غذا کاملا خوشمزه و مزه های آن به اندازه باشد، حتما به دستور پخت هل پلو توجه داشته باشید. در ابتدا به سراغ برنج رفته و آن را پاک کنید تا هیچ گونه سنگ و مواد اضافی نداشته باشد. در صورت تمایل می توانید کمی برنج دودی به مواد اضافه کنید که عطر خیلی خوبی پیدا می کند. برنج ایرانی را باید خوب بشویید تا خاک و مواد اضافی شسته شود. حدود نیم ساعت برنج را به همراه کمی نمک بخیسانید. اگر برنج تازه ایرانی استفاده می کنید، نیازی به خیساندن ندارد.

برای جوشاندن برنج خالص ایرانی ابتدا مقداری آب داخل قابلمه ریخته و آب مرغ را به آن اضافه و حرارت را روشن کنید. زعفران، هل و زیره را به آب اضافه کرده و اجازه دهید تا به جوش بیاید. برنج را به آب جوش اضافه کنید تا بجوشد. بهتر است که کف روی برنج را جمع کنید تا خوشبوتر و شفاف تر شود. با توجه به سلیقه خود این غذا را به صورت آبکشی یا کته آماده کنید. هل پلو بعد از 40 دقیقه دم کشیدن آماده است و در انتها کمی روغن روی آن بریزید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...