دستور پخت شیر پلو

دستور پخت شیر پلو متعلق به شهر خاصی نیست و بسیاری از شهرهای ایران این غذا را طبخ می کنند. شاید ابتدا فرض کنید که این غذا مشابه شیر برنج است؛ اما تفاوت های زیادی با هم دارند. شیر پلو همانند پلو طبخ می شود؛ اما به جای آب در آن از شیر استفاده می کنند که بسیار نرم و لطیف می شود. برای تهیه شیر پلو از برنج خالص ایرانی استفاده شده که کیفیت بسیار بالایی دارد. برای آموزش این دستور پخت با ما همراه باشید.

 شیر پلو

مواد لازم شیر پلو

  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • شیر پرچرب: 5 پیمانه
  • پیاز داغ: به میزان لازم
  • کره یا روغن محلی: 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم

آموزش دستور پخت شیر پلو

برای پخت این غذا طبق دستور پخت شیر پلو به روش اصلی باید به تمام نکات دقت داشته باشید. برنج ایرانی را از یک ساعت قبل با آب سرد به خوبی شسته و بخیسانید. در قابلمه غذا کره را ریخته و روی حرارت بگذارید. بعد از اینکه کره درون قابلمه ذوب شد، حال نوبت اضافه کردن شیر است. اجازه دهید تا شیر به جوش بیاید و بعد برنج را اضافه کنید. کمی نمک به غذا اضافه کرده تا کاملا مزه دار شود. بعد از اینکه شیر بخار شد و برنج کمی نرم شد باید آن را دم بگذارید.

به دلیل وجود شیر در این پلو خیلی سریع ممکن است بسوزد؛ بنابراین حتما از شعله پخش کن استفاده کرده و حرارت را کم کنید. معمولا برای این غذا از ته دیگ زعفرانی استفاده می کنند که برای این کار باید غذا را به قابلمه دیگری منتقل کنید. بعد از حدود 40 دقیقه غذا آماده شده و می توانید آن را نوش جان کنید. طبق سلیقه خودتان از ترکیب آب و شیر یا فقط شیر برای طبخ غذا استفاده کنید. اگر رنگ زرد زعفران را دوست دارید در زمان جوشیدن برنج به آن زعفران دم کرده اضافه کرده و بعد دم کنید. خوردن این غذا به همراه برنج خالص ایرانی و کباب واقعا یک تجربه دلچسب است.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...