دستور پخت شوید پلو

دستور پخت شوید پلو یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پلوهای ایرانی است که با ترکیب عطر دلنشین شوید و طعم بی‌نظیر برنج خالص ایرانی، تجربه‌ای لذیذ را برای شما به ارمغان می‌آورد. شوید پلو به دلیل سادگی تهیه و طعم دلپذیرش، همواره جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانی داشته و همراه با انواع خورش‌ها، کباب‌ها و ماهی‌ها سرو می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه، به مواد اولیه ساده‌ای مانند برنج خالص ایرانی، شوید خشک یا تازه، پیاز و روغن نیاز دارید.

شوید پلو

مواد لازم شوید پلو

  • شوید تازه خرید شده: یک چهارم پیمانه
  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • نمک و روغن: به میزان لازم

مراحل دستور پخت شوید پلو

با توجه به دستور پخت شوید پلو، به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارید و با رعایت چند مرحله ساده می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. ابتدا برنج ایرانی را به خوبی شسته و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در آب و نمک خیس کنید. سپس قابلمه‌ای را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. برنج خیس خورده را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه بجوشد. در این مرحله شوید خشک یا تازه خرد شده را به برنج اضافه کرده و هم بزنید. برنج نیم‌پز را آبکش کرده و به مدت چند دقیقه در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. برای ته دیگ می‌توانید از نان یا سیب‌زمینی استفاده کنید.

کف قابلمه را کمی روغن بریزید و نان یا سیب‌زمینی را به عنوان ته دیگ قرار دهید. سپس برنج خالص ایرانی آبکش شده را روی آن ریخته و با پشت قاشق صاف کنید. روی برنج کمی روغن و آب بریزید و در قابلمه را دمکنی گذاشته و حرارت را کم کنید. اجازه دهید برنج به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه دم بکشد. برای تهیه شوید پلو می‌توانید از شوید تازه یا خشک استفاده کنید. برای طعم‌دار کردن بیشتر شوید پلو می‌توانید از کمی زعفران دم کرده نیز استفاده کنید. شوید پلو خوشمزه و مجلسی را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...