دستور پخت پلو شوشتری

در دستور پخت پلو شوشتری از مواد غذایی مفید مانند مرغ و لوبیا چشم بلبلی استفاده می شود. پلو شوشتری یکی از خاص ترین پلوهای ایرانی می باشد. برای پخت این پلوی خوشمزه از برنج خالص ایرانی استفاده کنید که طعم و عطر بهتری دارد.

پلو شوشتری

مواد لازم پلو شوشتری

  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • فیله مرغ: 300 گرم
  • لوبیا چشم بلبلی: 1 پیمانه
  • شوید خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • زعفران دم کرده: 2 قاشق غذاخوری

مراحل دستور پخت پلو شوشتری

اولین کاری که در دستور پخت پلو شوشتری باید انجام شود، خیساندن لوبیا است. برای پخت بهتر و گرفتن نفخ لوبیا آن را از شب قبل در آب سرد بخیسانید. لوبیا را شسته و در یک قابلمه به همراه آب روی حرارت بگذارید تا لوبیا پخته شود. توجه کنید که لوبیا نباید له شود و در حدی که پخت آن کامل شود، کافی است. در ظرف دیگری مرغ مکعبی خرد شده را به همراه زعفران، کمی روغن و نمک و فلفل مزه دار کنید. اجازه دهید مرغ به همراه مواد نیم ساعت در یخچال استراحت کند. بعد از نیم ساعت مرغ را در تابه با کمی روغن تفت بدهید.

حال نوبت به آماده سازی برنج خالص ایرانی می رسد که باید آن را به صورت آبکشی تهیه کنید. در حین پخت برنج ایرانی، شوید خشک را به آن اضافه کنید. بعد از آبکش کردن برنج، نوبت به قرار دادن ته دیگ سیب زمینی ته قابلمه است که در کنار پلو شوشتری عالی می شود. برنج را به همراه مرغ و لوبیا به صورت لایه لایه قرار دهید و کمی زعفران و کره روی آن بگذارید تا دم بکشد. در صورت تمایل می توانید لوبیا را کمی تفت داده و بعد به برنج اضافه کنید که خوشمزه تر می شود. بعد از 40 دقیقه پلو شوشتری آماده شده و می توانید نوش جان کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...