دستور پخت بیلهر پلو

با توجه به دستور پخت بیلهر پلو می توانید این غذای سنتی شهر یاسوج را در خانه تهیه کرده و نوش جان کنید. بیلهر نوعی گیاه کوهی است که شباهت زیادی به کنگر دارد. روش های مختلفی برای آماده سازی این غذای خوشمزه وجود دارد و مردم محلی آن را با گوشت گوساله و برنج خالص ایرانی تهیه می کنند. شما می توانید در این غذا مرغ را جایگزین گوشت کرده و به دلخواه آن را آماده کنید.

بیلهر پلو

مواد لازم بیلهر پلو

  • بیلهر خرد شده: 3 پیمانه
  • پیاز خرد شده: 1 پیمانه
  • گوشت گوساله: 300 گرم
  • برنج خالص ایرانی: 3 پیمانه
  • روغن ذرت: 3 قاشق غذاخوری
  • زعفران، نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

مراحل دستور پخت بیلهر پلو

قبل از هر کاری با توجه به دستور پخت بیلهر پلو باید برنج ایرانی را در آب بخیسانید. خیساندن برنج در آب ولرم به همراه نمک می تواند باعث پخت بهتر برنج شود. برای آماده سازی مواد ابتدا پیاز را خرد کرده و به همراه روغن ذرت درون تابه بریزید. اجازه دهید تا پیازها کمی سبک شده و به رنگ طلایی در بیایند. بیلهر پاک کرده و شسته شده را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه در تابه تفت بدهید. در این مرحله زعفران را اضافه کنید تا رنگ خوبی به غذا بدهد. گوشت های خرد شده را در تابه بریزید و بعد از کمی تفت خوردن به آن آب اضافه کرده و اجازه دهید بپزد.

بعد از اینکه آب گوشت کاملا بخار شد، آن را خاموش کرده و به سراغ آماده کردن برنج خالص ایرانی بروید. برنج را به صورت آبکشی آماده کنید تا مواد گوشی در بین آن قرار داده شود. در قابلمه مناسب ته دیگ گذاشته و یک لایه برنج و یک لایه مواد گوشتی بریزید. حرارت را کم کرده تا برنج دم بکشد و آماده سرو شود. برای تهیه این غذا اگر گیاه بیلهر پیدا نکردید، می توانید از کنگر استفاده کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...