دستور پخت آلبالو پلو

آلبالو پلو از جمله غذاهای خوشمزه ایرانی است که مزه بسیار خاصی دارد. ترکیب آلبالو ترش با برنج خالص ایرانی بسیار عالی خواهد بود. طبق دستور پخت آلبالو پلو می توانید از آلبالوی تازه در فصل بهار یا آلبالو فریز شده استفاده کنید. آلبالو پلو یک غذای مهم و پرطرفدار است که برای پذیرایی از مهمان ها هم انتخاب مناسبی خواهد بود.

آلبالو پلو

مواد لازم آلبالو پلو

  • آلبالو: 500 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • برنج خالص ایرانی: 4 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

آموزش دستور پخت آلبالو پلو

در ابتدای دستور پخت آلبالو پلو باید آلبالوها را آماده کنید. اگر آلبالو تازه خریداری کرده اید، باید هسته های آن ها را جدا کنید. بعد آلبالو هسته گیری شده را درون قابلمه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و حدود 10 دقیقه پخته شود. آلبالوهای پخته شده را در صافی بریزید و آب آن را مجدد روی حرارت بگذارید. حال آب آلبالو غلیظ شده را می توانید جداگانه به عنوان شربت استفاده کنید.

برای مزه دار کردن گوشت چرخ کرده پیاز رنده شده و آب گیری شده را به آن اضافه کنید. با اضافه کردن مقداری نمک و فلفل سیاه گوشت را مزه دار کرده و به خوبی ورز بدهید. مواد گوشی را به صورت کوفته قلقلی ریز آماده کنید و کنار بگذارید. قلقلی ها را در روغن داغ شده تفت دهید تا پخته شده و تغییر رنگ بدهند. در قابلمه دیگری به آب در حال جوش برنج خالص ایرانی را اضافه کرده و بعد از پخت برنج و نرم شدنش آن را آبکش کنید. حال نوبت به دم کشیدن برنج ایرانی رسیده که ابتدا ته دیگ نان یا سیب زمینی ته قابلمه بگذارید. برنج، آلبالو، کوفته قلقلی و کمی از شربت آلبالو را مخلوط کرده و دم بگذارید. آلبالو پلو خوشمزه آماده شده و می توانید نوش جان کنید.

از اینکه تا پایان محتوا با وبسایت برنج خالص ایرانی همراه بودید سپاسگزاریم ...